20 October 2009

Omatehtud pasta

Täna tegin teist korda elus ise pastat. Kohe päris jahust ja munast, natuke soola ja oliivõli ka. Esimesel korral pelgasin, et taigna sõtkumine ja hiljem rullimine võib väga raske olla, aga ei olenud ühti. Esialgu peab küll tainast korralikult sõtkuma ja muljuma, et hästi ühtlaseks muutuks, aga vähemalt 2-3 munast tainast tehes ei ole see midagi ületamatut. Suurema koguse puhul on asi kindlasti raskem. Ja minu üllatuseks toimis täiesti Nami-Namist loetud nipp - kui tundub, et taigen on ikka liiga jahune, siis kasta käed märjaks, kuivatada rätikuga peaaegu kuivaks ja siis edasi sõtkuda. Ja oh imet- kuigi käed tunduvad täitsa kuivad, annab see siiski taignale piisavalt niiskust juurde. Ja külmkapis seistes muutub see seelgi ühtlasemaks ja plastilisemaks.
Kuna mul pastamasinat ei ole, siis toimub ka rullimine oma lihaste jõul. Ja ei ole seegi midagi ületamatut. Mina jagan taigna kas 2 või 3 osaks ja rullin siis jupikaupa. Õhuke teigen taignalõikamise rulliga ribadeks ja ongi valmis. Loomulikult ei ole minu ribad perfektselt ühelaiused ja sirged, mis sellest. Igatahes tulemus on väga maitsev. Palju pehmem ja mahlasem kui poest ostetud kuivatatud pasta.
Ja välja näeb minu lõigatud ja veidikeseks kuivama jäetud pasta selline...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails